nedeľa 17. marca 2013

Tričkami už okná neumývam

– odteraz z nich háčkujem :-)
Aj pred pár dňami som zo skrine vybrala tričko, ktoré už nebolo vhodné ani na nosenie do záhrady, že ho použijem pri umývaní okien. Ale ako som zobrala do rúk nožnice, napadlo ma, že som videla na nete pár koberčekov a košíkov, háčkovaných z nastrihaných pásikov zo starých  tričiek. V tom momente som už nemyslela na umývanie okien, ale strihala a strihala pásiky. Jedno tričko ale asi stačiť nebude – pribudlo teda ešte jedno dámske, jedno detské a jedny pyžamové nohavice. Z tých sa strihalo asi najlepšie – parádne dlhé pásiky bez zbytočných otočiek. Pri strihaní bolo treba dávať pozor, aby boli pásy pokiaľ možno čo najdlhšie, nech netreba pri háčkovaní zbytočne veľa nadpájať.
Keď som už mala od nožníc poriadne otlaky, pustila som sa do háčkovania kolieska. Trochu z toho bolia ruky, ale inak super robota, samé krátke stĺpiky háčkované špirálovito, v každom riadku rovnomerne pridaných 8 stĺpikov (začínala som tiež od ôsmich).






Keď už bolo koliesko veľké podľa mojich predstáv, prestala som pridávať a začal vznikať košík. Ak ešte pár dní potrvá chladné počasie, bude košík na blogu – ak nie, budem sa musieť presunúť k tým oknám a do záhrady :-)

2 komentáre:

  1. This looks great. I noticed that you are not making the colors line up. that is ok, if it's intentional. however, there is a technique whereby they align perfectly. You have to make a round and do a slip stitch at the end to close your round, whereby you pull through the new color in this stitch. I hope this tip is of use to you. ~ Rose

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hello Rose, thank you for your tip, but it is the intention. I do not want to cut yarn unnecessarily. I always knit until the end of the ball. Greetings, Vierka.

      Odstrániť