utorok 21. mája 2013

Naša… „jaternicová kaša“

… nemá s jaternicami takmer nič spoločné. Ale pekne po poriadku:
Nedávno som zasa dovliekla domov vrece s naočkovanou hlivou. Putovalo do pivnice a keďže som tým smerom nemala dlhší čas cestu, skoro by som naň bola zabudla. Našťastie som tam zavítala v pravý okamih. Čakalo na mňa pár krásnych veľkých trsov mojej obľúbenej huby. Foťák so sebou do pivnice nenosím, hlivu som odtrhla a odniesla do kuchyne. Ale aspoň pre ilustráciu som vyhľadala v archíve fotky tej z minulého roka.




 

Už som to videla na hlivovú praženicu, ale potom ma napadlo čosi iné — skúsim obmenu našej obľúbenej „jaternicovej kaše“. Bude to úplne jednoduché, až na tú hŕbu použitého riadu. Takže: na jednu panvicu dať dusiť ryžu, do hrnca s vodou, bobkovým listom a strúčikom cesnaku (a neskôr trošky soli a majoránky) dať uvariť opláchnutú šošovicu a do tretieho kastróla alebo panvice opražiť a podusiť na malé kúsky nakrájanú hlivu s rascou a korením. Do tohto jedla som ešte hlivu nedávala, zvykneme len zmiešať ryžu so šošovicou, prípadne trochou praženice a konzumovať s čalamádou alebo kyslou uhorkou. Dnes to teda bola s hlivou premiéra — a ozaj vydarená. Navyše ešte prvý tohoročný domáci hlávkový šalát k tomu a na posypanie tiež domáca mladá jarná cibuľka, mňam!

 

 


Včera som fotila aj v záhradke a ani neviem, prečo, šupla som fotky namiesto do blogu na facebook. Asi to bolo rýchlejšie… Ale ani tento blog nenechám bez kvetiniek. Včera večer bol na záhradnom maku jeden sotva otvorený kvietok a pár púčikov. A dnes ráno som našla nádherne rozkvitnuté maky. Len škoda, že majú takú krátku trvácnosť a navyše, sú ťažké a vždy sa pováľajú na zem. Ale i tak, nádhera.










Tento rok mám fazuľovú mániu. Na každé voľné miesto, čo v záhradke zvýšilo, som podávala šarlátovú popínavú fazuľu. Aby toho nebolo málo, zopár semien skončilo i v samozavlažovacích hrantíkoch na našom minibalkóniku. Som zvedavá, čo z nich bude. Zatiaľ na balkóne zaberá miesto jeden maxikvetináč s tromi zasadenými zemiakmi (už sa neviem dočkať úrody) a o výzdobu sa stará až jeden rozkvitnutý muškát. Ešteže to kompenzuje záhrada plná kvetín, na balkón už akosi neostáva veľa času ani energie, hádam časom i to bude :-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára