štvrtok 9. mája 2013

Ovocie alebo zelenina? Skrátka rebarbora

Pred pár  dňami som natrafila na jednom blogu na rebarborový koláč. Super, rebarbory mám v záhrade niekoľko koreňov a veru už má stonky neúročné. 

 
 
Koláč poznám, jedno cesto hnetené na doske, druhé miešané, piškótové, medzi nimi náplň. Robievam taký s tvarohovou plnkou, občas s jablkovou, ale veru s rebarborou sme ho ešte nemali. To by som ale nebola ja, aby som nezmenila v recepte aspoň niečo. A tak náplň nebola čisto rebarborová, ale zmiešala som rebarboru s jabĺčkami a horné cesto som urobila kakaové. Jablká a rebarboru som podľa receptu pocukrovala a pre lepšiu arómu doplnila ešte mletou škoricou. Tak, ako uvádzali diskutujúce na spomínanom blogu, rebarboru je dobré spariť vopred horúcou vodou, nie je potom tak kyslá.



 

Odfotila som koláč pred upečením i po vytiahnutí z rúry, reku, keď ochladne, odfotím ešte odkrojený kúsok. No, skoro som to nestihla — toto boli posledné dva. Veď nevadí, pre kuchárku je to ocenenie, keď si na jej výtvore ľudia pochutia — a čo nevidieť dozrejú jahody, ak nezabudnem, skúsim potom variant jahodovo-rebarborový, určite to bude tiež mňamka.

 

 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára