utorok 16. decembra 2014

Bryndzové oblátky

 

Nie sú síce veľmi vianočné, skôr na Silvestra, ale učím sa ich piecť, tak skúšam, čo ma práve napadne. Dnes to teda boli bryndzové. Recept:

1 l mlieka
1 bryndza (100 g)
500 g hladkej múky
2 – 3 lyžice oleja
1 vajce
lyžička soli (podľa chuti, radšej menej, prisoliť sa dá cesto aj po uchutnaní prvých)
trochu drvenej rasce

A tu je výsledok môjho dnešného snaženia:


 
 




Zneistela som nad slovom oblátka – či oplátka? Ale poučil ma Krátky slovník slovenského jazyka. Teda spisovne: oblátka, nárečovo oplátka. Zasa som múdrejšia :-)

Krásny deň všetkým!
Vierka


1 komentár:

  1. No aká šikovnica Vierka!
    Ja by som sa na pečenie oblátok nedala :-))
    Chuť bryndze je určite dobrá, nikdy som o takých nepočula.
    Prajem krásne predvianočné dni!

    OdpovedaťOdstrániť