pondelok 16. februára 2015

Napletené


… a dokončené. Ihlice opäť na chvíľu vymením za háčik, ihlu, šijací stroj. Sveter som doplietla už pred pár dňami, zošila, oprala, usušila. Jednu zo šatiek, ružovo-žltú som mala hotovú už skôr, ale nosila ju do školy Anička, tak som sa rozhodla upliesť ešte jednu, v hnedozelených odtieňoch. Pri pletení ma napadlo, že som nikde nevidela dosiaľ grafický nákres, vždy len popis, ale ja mám oveľa radšej symboly. Premýšľala som, ako návod zobraziť, aj som sa o to pokúsila, som zvedavá, či to bude zrozumiteľné i tým, čo ešte takúto šatku neplietli. K nákresu len dodám, že je dobré pliesť na okrúhlej ihlici, predsa len ku koncu už je na nej naraz veľa očiek. Začala som nahodením siedmich očiek, preplietla som ich obrátene a ďalej pracovala podľa nákresu. Párne riadky sú pletené obrátene, ale ak chce mať niekto šatku vrúbkovým vzorom, môže pliesť hladko i z rubovej strany. Podľa mňa je to tá najjednoduchšia šatka na svete, ale možno sa vyšantiť použitím pestrofarebných priadzí, striedaním jednofarebných, prípadne striedaním pruhov s rozličnými jednoduchými vzormi. Fantázii sa medze nekladú.


 

 




Na upletenie šatiek som použila priadzu Evolution, ktorá obsahuje meryl. Zaujímalo ma, o aké vlákno sa jedná. A vygooglila som nasledujúce info: „Meryl při přímém kontaktu s pokožkou na Vás bude působit velmi hebce a oceníte také jeho jedinečnou poddajnost a lehkost. Prádlo je vzdušné, zachovává tvar. Je nenáročné na údržbu, schne 4x rychleji než bavlna, nevyžaduje žehlení. Správné ošetřování prodlouží jeho životnost. Meryl Skinlife je speciální nové vlákno, které je vhodné pro výrobu spodního prádla. Při kontaktu s pokožkou udržuje přirozenou bakteriální rovnováhu na kůži, bez ohledu na úroveň fyzické aktivity a tím snižuje riziko výskytu alergií, nemocí apod. Prádlo, při jehož výrobě je použito vlákno Meryl Skinlife, se vyznačuje neuvěřitelným pocitem hebkosti, jedinečnou pružností a vysokým komfortem nošení.“
Skutočne sú šatky ľahučké. V ružovej som kombinovala, ale zelená je iba z tejto priadze a váži iba necelých 70 gramov a na nosenie je neuveriteľne príjemná a pritom krásne hreje.

A tu je môj návod:




Pretože počasie vonku naznačuje, že jar nie je ďaleko, začnú sa v mojich príspevkoch opäť objavovať i kvietky. Na chalupe ma cez víkend potešili prvé snežienky a tiež krásna kytica ruží k Valentínu. Nech si hovorí kto chce čo chce, (samozrejme, netreba kvôli tomu sviatku žiadny ošiaľ), ale kvety — no ktorú z nás by nepotešili. A tie naše polovičky, ktoré neprinesú kvietok na Valentína a hromžia na americký sviatok — no koľkokrát prinesú kytičku v priebehu roka?
Prajem všetkým krásny deň a nech nás tí naši milí tešia kvetinkami čo najviac. Na Valentína i mimo neho!





  



Majte sa pekne!
Vierka.


2 komentáre:

  1. Veľmi rada pletiem, tento rok som urobila už 4 pulovre...:) Tá šatka je krásna...moje obľúbené odtiene, veľmi pekná vlna, študovala som nákres postupu, budem musieť vyskúšať...šikuľka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Evka! I mňa pletenie veľmi baví, ale jednak už tie priadze nie sú najlacnejšie a čas je takisto vzácny. Kedysi som plietla oveľa viac, teraz mám i viac práce i viac záľub, tak sa to snažím trochu regulovať. Šatka sa ti určite podarí, tam nemáš čo pokaziť, navyše keď si skúsená pletiarka :-)

      Odstrániť